×

Observație

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: media/k2/galleries/66

Natura este parte din viața noastră, iar schimbările care intervin ne afectează în mod direct. În aceste condiții pentru a ne bucura de fiecare moment, trebuie să ne adaptăm. Toamna s-a instalat complet și a adus cu ea schimbările de temperatură, de umiditate și vântul. Toate aceste elemente au efecte vizibile asupra vieții noastre zilnice. Astfel că trebuie să luăm măsurile necesare pentru a ne bucura de un organism puternic și în acest sezon. Frumoasele zile de vară, cu fructele proaspete și delicioasele limonade sunt deja departe și acum ne confruntăm cu vântul, cu temperaturile scăzute și zile fără razele calde ale soarelui. Deci ce e de făcut?

Am pregătit pentru tine o listă cu 5 sfaturi pentru o toamnă plină de sănătate!

1. Consumă fructe și legume de sezon – Așa cum am spus într-un articol anterior, toamna este cunoscută ca fiind anotimpul recoltei. Acest lucru se datorează faptului că sunt o mulțime de fructe și legume disponibile în acest sezon. Așa că alege preferatele tale și bucură-te de beneficiile pe care le aduc. Câteva fructe și legume care se regăsesc în acest anotimp și sunt foarte apreciate dar aduc și beneficii sistemului imunitar: dovleac, mere, pere, strugurii, broccoli, ceapa roșie, ciuperci, conopidă, morcovi, smochine, rodie, iar lista poate continua. Alege-ți preferatele și bucură-te de efectele benefice pe care acestea le aduc organismului tău.

2. Adaugă culorile toamnei în alimentația ta – Probabil te întrebi ce am vrut să spunem cu asta. Trebuie să știi că fiecare sezon are culorile sale reprezentative. Pentru toamnă acestea sunt: verde intens, galben inchis și portocaliu strălucitor. Deci, dacă alimentele sunt mai colorate (sau au culorile reprezentative sezonului în care ești) aduc și mai multe beneficii sănătății tale și sistemului tău imunitar. 

3. Fortifică-ți sistemul imunitar – Acesta este momentul perfect să te mobilizezi și să te asiguri că ești pregătit pentru tot ce te așteaptă: schimbări bruște de temperatură, vânt, variația nivelului umidității, ploi. Așa cum am mai spus aceste aspecte ne afectează direct, deci trebuie să fim pregătiți. Ce putem face? E destul de simplu și poate că o parte dintre aceste lucruri sunt deja existente în rutina noastră zilnică. Putem începe prin a consuma cantitatea necesară de apă, să consumăm fructe și legume de sezon (să alegem varianta de a le consuma crude cât de mult posibil), aportul de vitamine: B, C și D este foarte important în această perioadă. În plus, cu o vizită La Salina Satu Mare și o terapie completă cu aerosoli salini, îți fortifici sistemul imunitar și îl pregătești pentru toate schimbările ce intervin.

4. Alege să faci mișcare – Un stil de viață sedentar atrage după sine o mulțime de probleme pentru starea ta de bine, inclusiv pentru sănătate. Așa că, nu lăsa vremea urâtă să fie o piedică pentru a face mișcare. O plimbare în parc, jumătate de oră de jogging, yoga, gimnastică, o plimbare cu bicicleta, ești liber să alegi. Important este să faci mișcare câteva minute în fiecare zi, așa cum îți permite timpul. Găsește un mod plăcut de a face mișcare și bucură-te de efectele acesteia.

5. Bucură-te de acest sezon din plin– Zilele mai scurte și nopțile mai lungi sunt contextul perfect pentru a-ți acorda mai mult timp ție, mai mult timp pentru a avea grijă de nevoile tale. Relaxează-te în atmosfera confortabilă de acasă, bucură-te de gustul unui vin bun, în timp ce îți pui toate gândurile în ordine. Este un bun moment de reflecție și de introspecție. Folosește-l și astfel vei observa îmbunătățiri ale stării tale de bine.

Bucură-te de frumusețea acestui anotimp și de toate alimentele savuroase pe care ți le pune la dispoziție pentru un sistem imunitar puternic și o toamnă plină de sănătate!

Plămânii sunt un organ delicat, deosebit de sensibil la acţiunea factorilor de mediu, precum microbii, poluarea şi fumul de tutun. Iată motivul pentru care infecţiile respiratorii, atât ale căilor respiratorii superioare (rinitele, sinuzitele, laringitele), cât şi ale celor inferioare (pneumoniile, bronşitele), au o răspândire largă. 

Te poti feri de aceste boli dacă respecţi o igienă riguroasă, urmezi o dieta sănătoasă, faci puţină mişcare şi te odihneşti suficient. Iată câteva măsuri de prevenire a infecţiilor respiratorii:

               
- Evitarea aglomeraţiilor, în special în spaţii închise, evitarea contactului cu persoane bolnave;
- Spălarea mâinilor cu apă şi săpun, folosirea unui dezinfectant pentru mâini în cazurile în care nu puteţi ajunge să vă spălaţi la chiuvetă ; 
- Păstrarea unui spaţiu de lucru curat. Ştergerea periodică a telefonului, tastaturii computerului şi a altor obiecte de folosinţă uzuală ;
- Folosirea batistei (preferabil serveţele de unică folosinţă) atunci când strănutaţi sau tuşiti ;
- Îmbrăcăminte adecvată condiţiilor meteo ambientale ;
- Îmbunătăţirea capacităţii de aparare a organismului :
        • Alimentaţie sănătoasă, bogată în vitamine (A,D,E,C) şi minerale (fier, zinc) ;
        • Odihnă optimă, respectarea celor 8 ore de somn, evitarea suprasolicitărilor fizice sau intelectuale; 
        • Activitate fizică, mişcare, sport, practicate cu regularitate;
        • Utilizarea când este necesar a suplimentelor nutritive sau a preparatelor homeopate cu rol imunostimulator ;
         • Utilizarea terapiei saline (salinoterapia), cu rol de creştere a apărării locale la nivelul tractului respirator ;
- Măsuri profilactice specifice, spre exemplu vaccinarea antigripală anuală.

    Rolul terapiei saline în prevenirea infecţiilor respiratorii

Salinoterapia oferită de “La Salina”, singura salină de suprafaţă din Satu Mare, are urmatoarele efecte benefice:
-Scaderea inflamaţiei locale şi asigurarea eliminării eficiente a secreţiilor nazale şi traheo-bronşice; astfel secreţiile nu mai stagnează în tractul respirator, fiind prevenită suprainfecţia acestora şi scăzând riscul de reîmbolnăviri;
-Creşterea capacităţii de aparare locală împotriva infecţiilor ;
-Efecte bactericide şi bacteriostatice asupra microflorei tractului respirator ; 
-Efecte antiinflamatorii, imunomodulatoare şi de desensibilizare la alergeni ;

Image Gallery

{gallery}66{/gallery}

Testul pe care ţi-l recomandăm azi e extrem de simplu şi nu necesită decât un chibrit (sau a unei cutii, dacă ai nevoie de mai multe încercări pentru a aprinde chibritul – noi ştim că am trecut adesea prin această situaţie).

Dă foc unui chibrit, prinde-l între degete şi intinde mâna în faţa ta. Inspiră adânc şi apoi expiră pe gura, calm şi profund. Repetă, cu aceeaşi determinare. Scopul tău este să stingi flacăra chibritului. Dacă ai reuşit din prima performanţa, te felicităm, ai niste plămâni de nota 10. Dimpotrivă, dacă ai avut nevoie de mai multe încercări sau a fost chiar necesar să stingi de aproape chibritul pentru ca iţi ardea degetele, aparatul tău respirator dă semne că se află în pericol.

Pentru sănătatea plămânilor tăi, te aşteptăm La Salina Satu Mare. Salinoterapia este un tratament 100% natural, foarte benefic întregului aparat respirator. În judeţul Satu Mare, La Salina este singura salină de suprafaţă dotată cu generator de aerosoli, unde se poate face acest tip de tratament.

Vă aşteptăm cu drag La Salina.

De stiut

O ȘEDINȚĂ DE SALINOTERAPIE DUREAZĂ 45 DE MINUTE
Cantitatea de aerosoli salini inhalați într-o ședință este echivalentă cu 4 ore de salină naturală sau o zi de mare